Перейти до основного вмісту

ОЗНАКИ ТЕАТРУ БРЕХТА


Основні положення теорії «епічного театру» Б. Брехта
1. Головним має бути звернення не до почуттів, а до розуму глядача.
Емоції породжують катарсис (очищення душі), однак висновки глядач має робити з дійсності.
2. Потрібно зацікавлювати глядача не перебігом подій та очікуванням розв’язки, а ідеями твору й перебігом авторської (режисерської) думки. До речі, саме з цієї причини сюжети п’єс Брехта не є власне «авторськими», а переважно загальновідомими ситуаціями чи історичними подіями («Матінка Кураж та її діти» — Тридцятилітня війна; «Життя Галілея» — зречення Галілеєм свого вчення) або запозичені в інших авторів (у «Тригрошовій онері» Брехт скористався сюжетом «Опери жебрака» англійського драматурга XVІІI ст. Дж. Гея).
3. Головний художній прийом — «ефект відчуження», коли щось загальновідоме й буденне позбавляється традиційних рис, звичності та зображується в несподіваному ракурсі. «Що таке відчуження? — писав Брехт. — Провести відчуження певної події чи характеру — це значить позбавити подію чи характер усього, що й так зрозуміло, знайомо, очевидно, і, навпаки, — викликати з цього приводу здивування і цікавість».
Сутність «ефекту очуження» полягала в тому, що буденне явище подавалося у новому світлі й поставало як дивне, вирване зі звичного плину життя, «чуже». Це також підштовхувало глядача до аналізу того, що показувалося на кону. «Ефект очуження» був стрижнем, що пронизував усі рівні епічної драми: сюжет, систему образів, художні деталі,  тощо, аж до декорацій, особливостей акторської техніки сценічного освітлення.
4. «Ефекту відчуження» режисер досягав за рахунок умовності костюмів і декорацій,
5. Для посилення сценічного ефекту Брехт використав різні таблички з написами, що з’являлися над головами акторів перед початком кожного нового епізоду. У цьому він вбачав засіб критичного ставлення до того, що відбувалося на сцені.
6.  Основне — вплив на розум, а не на почуття. З цією метою він ввів у пісні-зонги (пісні-монологи героя або автора), які не є частиною сюжету, а пояснюють чи оцінюють події у зверненні акторів безпосередньо до глядача.
Герой через їхню визначальну роль у розкритті художньої думки перетворився на рупор ідей автора і підсумував події, розмірковував над їх смислом, свої думки передав глядачеві.
7. Сутність драматичного конфлікту полягає в зіткненні та протиборстві ідей, розв’язка переноситься зі сцени в зал — дійти певного висновку має глядач.
8.  Завдання театру Брехт вбачав у створенні цілковитої ілюзії життя на сцені (дія не мала переносити глядача в певну епоху, актору не потрібно було повністю перевтілюватися. Його завдання полягало в тому, щоб грати і через гру показати, яким був герой, і примусити, таким чином, глядача споглядаючи думати).
9.  Письменник вважав, що драму потрібно писати і ставити так, щоб глядач постійно пам’ятав, що перебуває в театрі, що перед ним сцена, а на ній актори. З цією метою режисер звів до мінімуму декорації, костюми набули умовного характеру.
10.       Драматург наголосив на необхідності критичного ставлення автора до того, що відбувається у п’єсі і на сцені.
11.       Театр німецького драматурга став «театром відкритих висновків». Автор запропонував глядачам одночасно кілька логічних варіантів, що взаємовиключають один одного. Таким чином режисер підвів глядачів до самостійного висновку, змусив їх втручатися у хід не того, що відбувалося на сцені, а самого життя. Режисер не імітував життя, а розмірковував над ним.
12.       Мета Брехта — театр, який тлумачив уроки історії.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

😊Смайлик😊

Мабуть, ніхто не хоче чекати до 26 липня в очікуванні заповітного статусу «Рекомендовано (бюджет)». Для цього можна скористатися системою: https://abit-poisk.org.ua і подивитися навпроти якої заяви стоїть смайлик!  Трохи пояснення про смайлик: 1) Смайлик на Абіт-пошуку відображає на якій заяві абітурієнт має найбільшу вірогідність потрапити на бюджет. 2) Відсутність смайлика говорить про те, що абітурієнт не потрапляє в кількість бюджетних місць ні на одній заяві. 3) На кожного абітурієнта - 1 смайлик. 4) При наведенні курсора на смайлик, ви побачите дату та час, коли було розраховано вірогідність втрапляння на бюджет.  5) Точність визначення, за різними даними, коливається в межах від 90 до 99%.  Нехай у всіх засяє смайлик на омріяйнії заяві і через це сяє посмішка щастя!😊

Здаємо підручники!

Увага!  Варто підготувати підручники до повернення у бібліотеку. Зверніть увагу на такі речі: -кожен підручник має бути підписаним -зніміть обкладинки -зітріть (замалюйте, замаскуйте) всі написи на бічних гранях книжок -підклейте рвані місця -залийте клеєм серцевини -книжок має бути 17 (сімнадцять) Всі навчальні посібники необхідно принести у понеділок (06.05.2019). 

🔔До нового навчального року готові!🔔

Сьогодні учні вже "колишнього" 11 класу БЗШ №22 разом з класним керівником Нагорною Тетяною Вікторівною зібралися для того, щоб підняти настрій перед початком нового навчального року. Адже саме гарний настрій - запорука продуктивного і якісного початку навчання.  Цього року ми йдемо вчитися не лише у різні ЗВО, а й навіть їдемо у різні міста, але це не перешкода у XXI столітті. Ми завжди на зв'язку😜.